Бердичівська районна державна адміністрація
Житомирської області

Офіційний веб-сайт 

Міністерство юстиції розпочало кампанію «Споживач в мережі»

23.08.2019

Міністерство юстиції України з 19 серпня ц. р. дало старт новій кампанії #CпоживачВМережі, присвяченій захисту прав споживача при купівлі товарів та послуг онлайн.

Пропонуємо дізнатися основні правила придбання товарів та замовлення послуг у мережі Інтернет.

При виборі інтернет-магазину для купівлі товару слід звертати увагу на:

·        наповнення сайту;

·        якість і деталізацію зображення товарів;

·        відгуки покупців (можливість залишити відгук безпосередньо на сайті). Також радимо вивчати відгуки на різних форумах, через GoogleSearch, в соціальних мережах;

·        наявність та наповнення сторінок у соцмережах;

·        наявність офісу і торгових точок офлайн із зазначенням адреси та контактного телефону;

·        посилання на магазин на сайтах фабрик-виробників товарів, чиї товари реалізує магазин.

Перед покупкою треба обов’язково з’ясувати:

·        найменування та місцезнаходження продавця;

·        основні характеристики продукції (розмір, колір, матеріал виготовлення);

·        ціну товару та наявність додаткових платежів;

·        порядок прийняття претензій, умови гарантії та поставки;

·        порядок повернення/обміну.

У разі відсутності цієї інформації або небажання продавця надавати її, радимо відмовитися від купівлі товарів у такому магазині.

Якщо ж ви все-таки придбали товар в інтернет-магазині і він виявився неналежної якості, то для того, щоб його повернути/обміняти, потрібно:

·        зберегти документ, що підтверджує оплату та отримання товару;

·        переконатися, що товар зберігся у первісному вигляді;

·        протягом 14 днів з дня купівлі звернутися до продавця з вимогою повернути/обміняти товар;

·        повідомити, як можна забрати товар (витрати за пересилання покладаються на продавця або за домовленістю сторін).

Якщо продавець відмовляється прийняти/обміняти товар:

·        переконайтеся, що володієте інформацією про суб’єкта господарювання, який здійснив продаж (найменування та місцезнаходження);

·        зверніться із заявою про порушення своїх прав до територіальних органів Держпродспоживслужби України чи до суду за місцем свого проживання.

Судовий збір за позовами про порушення прав споживачів не стягується.