Бердичівська районна державна адміністрація
Житомирської області

Офіційний вебсайт 

Бердичівська ДПІ повідомляє!

15.12.2021
Бердичівська ДПІ повідомляє!

Бердичівська ДПІ: З 1 грудня 2021 року змінено мінімальний страховий внесок

Бердичівська ДПІ доводить до відома платників, що Законом України «Про Державний бюджет на 2021 рік» з 1 січня 2021 року встановлено мінімальну заробітну плату у місячному розмірі 6000 гривень, з 1 грудня 2021 року - 6500 гривень.

Так, у 2021 році розмір мінімальної зарплати:

з січня по листопад - 6000 грн.

з 1 грудня - 6500 грн.

Як наслідок мінімальний страховий внесок з єдиного внеску:

з січня по листопад – складає 1320 грн. (6000 х 22%);

з груденя - 1430 грн. (6500 х 22%).

Максимальна сума страхового внеску з 1 січня 2021 року становить - 19800 грн: (максимальна величина бази нарахування єдиного внеску 15 розмірів мінімальної заробітної плати (6000 грн х 15 х 22%).

З 1 грудня 2021 року максимальна сума страхового внеску складає 21450 грн. (6500 грн. х 15 х 22%).

Бердичівська ДПІ: Про взяття на облік фізичної особи, яка здійснює незалежну професійну діяльність

Бердичівська ДПІ інформує, що для взяття на облік в контролюючих органах (далі – податковий орган) фізичній особі, яка здійснює незалежну професійну діяльність необхідно:

1. У строк до 10 календарних днів після державної реєстрації незалежної професійної діяльності та отримання свідоцтва про реєстрацію чи іншого документа (дозволу, сертифіката тощо), що підтверджує право фізичної особи на провадження незалежної професійної діяльності подати особисто, через представника, або надіслати поштою рекомендованим листом з описом вкладення до податкового органу за місцем реєстрації:

– заяву за формою № 5-ОПП, наведену у додатку 8 до Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 із змінами та доповненнями (далі – Порядок № 1588);

– копію документа, що підтверджує право фізичної особи на провадження незалежної професійної діяльності, визначеного у п. п. 1 п. 6.7 розділу VI Порядку № 1588.

При подачі документів пред’являються оригінали зазначених документів та паспорт.

Якщо фізична особа подає документи для взяття на облік через поштове відділення рекомендованим листом з описом вкладення, то копії документів повинні бути засвідчені нотаріально або органом, який здійснив реєстрацію незалежної професійної діяльності.

Можливості подання в електронному вигляді платниками податків заяви за формою № 5-ОПП не передбачено.

У день отримання заяви за формою № 5-ОПП фізична особа, яка здійснює незалежну професійну діяльність береться на облік в податковому органі. Довідка про взяття на облік за формою № 34-ОПП надсилається платнику податків наступного робочого дня з дня взяття на облік. За згодою платника податків не пізніше наступного робочого дня після взяття його на облік така довідка може бути видана платнику податків у податковому органі.

2. Протягом 10 робочих днів з дня взяття на облік подати до податкового органу за основним місцем обліку повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням за формою № 20-ОПП (далі – Повідомлення за ф. 20-ОПП), наведене у додатку 10 до Порядку № 1588, тобто про місце де буде проводитись діяльність (ідентифікатор форми F1312002).

Якщо робоче місце фізичної особи, яка здійснює незалежну професійну діяльність, знаходиться на території іншої адміністративно-територіальної одиниці, ніж місце постійного проживання, то необхідно проставити позначку у графі 11 розділу 3 Повідомлення за ф. 20-ОПП для взяття на облік за неосновним місцем обліку в податковому органі за місцезнаходженням робочого місця.

 

Бердичівська ДПІ: Увага! Наблизився граничний термін подання заяв для переходу або з метою відмови на єдиний податок

Бердичівська ДПІ нагадує, щоб перейти на сплату єдиного податку з I кварталу 2022 року, необхідно надати до органу ДПС заяву про перехід на спрощену систему оподаткування разом з  розрахунком доходу за попередній календарний рік не пізніше за 16 грудня 2021 року.

Для відмови від спрощеної системи оподаткування з I кварталу 2022 року заяву подають до 21.12.2021 року.

Також нагадуємо! До 1 вересня 2022 року в Україні триває кампанія  одноразового (спеціального) добровільного декларування - цивілізований спосіб легалізації доходів.

 

Бердичівська ДПІ: Про використання програмного забезпечення ПРРО Каса

Бердичівська ДПІ звертає увагу користувачів програмних реєстраторів розрахункових операцій, що у разі використання програмного забезпечення ПРРО Каса з версією нижче ніж 1.0.2.2619, необхідно оновити програмне забезпечення додатків ПРРО Каса для операційних систем Windows та Android.

Перед оновленням програмного забезпечення необхідно створити резервну копію. Механізм резервного копіювання описано в розділі «Резервне копіювання» документу «ПРРО Каса – Керівництво користувача».

Після встановлення оновленої версії програмного забезпечення слід перевірити збереження даних та за необхідності відновити резервну копію.

Про необхідність оновлення наступних версій програмного забезпечення ПРРО Каса користувача буде проінформовано під час авторизації. Посилання на сторінку завантаження буде розміщено у діалоговому вікні.

 

Бердичівська ДПІ: Про особливості відображення у звітах № 1-ОА та № 1-ОТ обсягів придбаних (імпортованих) та реалізованих товарів

Бердичівська ДПІ зазначає, що звіти за формами № 1-ОА «Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі» та № 1-ОТ «Звіт про обсяги придбання та реалізації тютюнових виробів у оптовій мережі» (далі – Звіти) та порядки їх заповнення затверджені наказом Міністерства фінансів України від 11.02.2016 № 49 «Про затвердження форм звітів щодо виробництва й обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів та порядків їх заповнення», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 03.03.2016 за № 340/28470 (далі – Порядок № 49).

Відповідно до форм Звітів та Порядку № 49, Звіти складаються окремо за кожний місяць суб’єктами господарювання, які одержали ліцензії на право оптової торгівлі алкогольними напоями/тютюновими виробами, незалежно від форми власності, та до 10 числа місяця, що настає за звітним, подаються в електронній формі до органів ДПС за основним місцем обліку таких суб’єктів господарювання.

Заповнення окремих граф форм Звітів в частині відображення обсягів алкогольних напоїв/тютюнових виробів, придбаних як на митній території України (в тому числі у виробника та у підприємств оптової торгівлі), так й імпортованих, реалізованих як на митній території України (в тому числі у роздрібній торгівлі та підприємствам оптової торгівлі) так й на експорт, здійснюється на підставі первинних та/або зведених облікових документів у відповідності до Закону України від 16 липня 1999 року № 996-ХІV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» зі змінами і доповненнями, товарно-транспортних накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі товарно-транспортних накладних на переміщення спирту етилового та алкогольних напоїв, які оформлені на продукцію, що відвантажується з акцизного складу у звітному місяці та належним чином оформлених митних декларацій.

При цьому згідно з п. п. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) реалізація підакцизних товарів (продукції) – будь-які операції на митній території України, що передбачають відвантаження підакцизних товарів (продукції) згідно з договорами купівлі-продажу, міни, поставки та іншими господарськими, цивільно-правовими договорами з передачею прав власності або без такої, за плату (компенсацію) або без такої, незалежно від строків її надання, а також безоплатного відвантаження товарів, у тому числі з давальницької сировини, реалізація суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів.

В свою чергу відповідно до п. п. 213.2.1 п. 213.2 ст. 213 ПКУ підакцизні товари (продукція) вважаються вивезеними (експортованими) платником акцизного податку за межі митної території України, якщо їх вивезення (експортування) засвідчене належно оформленою митною декларацією, у тому числі, якщо відвантаження відбулося у звітному періоді, а вивезення (експортування) – у наступному звітному періоді і на дату подання декларації з акцизного податку за звітний місяць наявна така митна декларація.

 

Бердичівська ДПІ: Триває інформаційно-роз’яснювальна кампанія з одноразового (спеціального) добровільного декларування

Працівниками Бердичівської ДПІ продовжується роз’яснювальна робота з приводу кампанії одноразового (спеціального) добровільного декларування фізичними особами належних їм активів та сплати одноразового збору до бюджету. Присутнім платникам було проінформовано про терміни проведення декларування, про сплату збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування та можливість поділу платежу на три рівні частини.

Також було обговорено механізм «податкової амністії», цілі та переваги, які надає використання задекларованих коштів та майна у майбутньому.

Фахівці Бердичівської ДПІ акцентували увагу на тому, що звітування про активи, з яких ще не були сплачені податки – є правом платників, а не їх обов’язком, а добровільне декларування – це цивілізований спосіб легалізації активів на компромісних умовах та можливість без застережень використовувати такі активи у майбутньому.

 

Бердичівська ДПІ: У Бердичівській ДПІ відбувся тренінг-практикум

Працівники Бердичівської ДПІ майже кожного дня навчають платників податків користуватись електронними сервісами, які надає Державна податкова служба Україна та роз’яснюють всі явні перспективи. Особливо акцентовано увагу, на тому, що основною перевагою надання звітності засобами електронного зв’язку -  є значна економія робочого часу та коштів на придбання бланків звітності, оперативне відстеження змін до форм звітності, уникнення втрат часу на черги та інші не менш важливі привілеї.    

 У Центрі обслуговування платників Бердичівської ДПІ ГУ ДПС у Житомирській області  з метою профілактики, запобігання поширення та мінімізації інфікування гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» відбувся тренінг з питань отримання практичних навичок користування Електронним кабінетом платника, правильності заповнення звітності та подання її в електронному вигляді.

Меню «Введення звітності» надає користувачу електронного кабінету можливість створити, редагувати, підписувати та надсилати податкову, пенсійну та статистичну звітність до ДПС, Пенсійного фонду України та органів статистики.

За замовчуванням користувач отримує перелік всіх звітів,поданих за допомогою електронного кабінету у відповідному звітному періоді. 

Єдиною підставою для неприйняття податкової декларації засобами електронного зв'язку в електронній формі є недійсність кваліфікованого електронного підпису чи печатки такого платника податків, у тому числі у зв'язку із закінченням строку дії відповідного сертифіката відкритого ключа, за умови що така податкова декларація відповідає всім вимогам електронного документа, містить достовірні обов'язкові реквізити та надана у форматі, доступному для її технічної обробки.

Відповідно до абзацу другого пункту 42.6 статті 42 Податкового Кодексу України керівник платника податків визначає, змінює перелік уповноважених осіб платника податків, які наділяються правом підписання, подання, отримання ними документів та інформації через електронний кабінет від імені платника податків, та визначає їхні повноваження.

Для надання права підпису електронних документів іншим особам, яким делеговано право підпису, платник повідомляє про таких осіб контролюючий орган, на обліку в якому перебуває платник, шляхом направлення повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованого електронного підпису в електронному вигляді за формою згідно з додатком 2 до Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами,затверджений Наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 03.08.2017 за № 959/30827 (зі змінами) (пункт 3 розділу ІІІ Порядку № 557).


Бердичівська ДПІ: Про повідомлення за формою № 20-ОПП

Бердичівська ДПІ інформує, що відповідно до пункту 63.3 статті 63 Податкового Кодексу України (далі - ПКУ) об'єктами оподаткування і об'єктами, пов'язаними з оподаткуванням, є майно та дії, у зв'язку з якими у платника податків виникають обов'язки щодо сплати податків та зборів. Такі об'єкти повинні визначатися для  кожного податку окремо, виходячи з норм відповідних розділів  ПКУ.

Відповідно до абзацу 3 пункту 8.4 Розділу VIII Порядку обліку платників податків і зборів, затверджений Наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588, зареєстрованому в Міністерстві юстиції України від 29.12.2011 за №1562/20310 (далі – Порядок № 1588) (зі змінами) під час надання повідомлень за формою № 20-ОПП застосовується принцип укрупнення інформації, яка надається про об'єкт оподаткування (наприклад, якщо подається інформація про об'єкти оподаткування - офіс, склад, склад-магазин, розташовані в одному офісному центрі за одною адресою, достатньо надати інформацію за одним із типів об'єктів оподаткування, зазначивши у найменуванні: офіс, склад, склад-магазин).

Відповідно до абзацу 3 пункту 8.4 Розділу VIII Порядку № 1588 принцип укрупнення інформації не застосовується під час надання інформації про об'єкти рухомого та нерухомого майна, які підлягають реєстрації у відповідному державному органі з отриманням відповідного реєстраційного номера (наприклад, у повідомленні за формою № 20-ОПП надається інформація і про земельну ділянку, і про об'єкт нежитлової нерухомості, що розташований на такій земельній ділянці).

 

Бердичівська ДПІ: Про нарахування земельного податку

Бердичівська ДПІ нагадує, що підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.

Норми встановлені абзацом першого п. 286.1 ст. 286 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Пунктом 286.2 ст. 286 ПКУ визначено, що платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму плати за землю щороку станом на 01 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають до відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому ст. 46 ПКУ, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов’язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, а надалі такий витяг подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Згідно з п. 289.1 ст. 289 ПКУ для визначення розміру земельного податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до законодавства.

Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається органами, що здійснюють ведення Державного земельного кадастру (частина третя ст. 23 Закону № 1378).

Відповідно до частини третьої ст. 6 Закону України від 07 липня 2011 року № 3613-VI «Про Державний земельний кадастр» зі змінами та доповненнями, адміністратором Державного земельного кадастру (далі – Кадастр) є державне підприємство, що належить до сфери управління центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, і здійснює заходи із створення та супроводження програмного забезпечення Кадастру, відповідає за технічне і технологічне забезпечення, збереження та захист відомостей, що містяться у Кадастрі, розробленні та забезпеченні функціонування програмного забезпечення для моніторингу земельних відносин та інформаційної взаємодії з іншими державними електронними інформаційними ресурсами.

Таким чином, платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму плати за землю щороку станом на 01 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають до відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік. Також, разом з першою декларацією подається витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, а надалі такий витяг подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі. Тобто обчислення плати за землю без отримання витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки положеннями ст. 286 ПКУ не передбачено.

 

Бердичівська ДПІ: Про добровільне декларування спадку (подарунку) від члена сім’ї першого або другого ступення споріднення

Бердичівська ДПІ інформує, що відповідно п. 1 підрозділу 94 розділу ХХ Податкового кодексу України (далі – Кодекс) одноразове (спеціальне) добровільне декларування – це особливий порядок добровільного декларування фізичною особою, визначеною п.3 підрозділу 94 розділу ХХ Кодексу, належних їй активів, розміщених на території України та/або за її межами, якщо такі активи фізичної особи були одержані (набуті) такою фізичною особою за рахунок доходів, що підлягали в момент їх нарахування (отримання) оподаткуванню в Україні та з яких не були сплачені або сплачені не в повному обсязі податки і збори відповідно до вимог законодавства з питань оподаткування та/або міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, та/або які не були задекларовані в порушення податкового та валютного законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом будь-якого з податкових періодів, що мали місце до 1 січня 2021 року.

Оподаткування доходів фізичних осіб регулюється положеннями розділу IV Кодексу.

Порядок оподаткування доходу, отриманого платником податку в результаті прийняття ним у спадщину чи дарунок нерухомого або рухомого майна визначено ст. 174 Кодексу, відповідно до п.п. «а» п.п. 174.2.1 п. 174.2 якої за нульовою ставкою оподатковуються об'єкти спадщини, що успадковується членами сім'ї спадкодавця першого та другого ступенів споріднення.

При цьому об’єкти дарування, зазначені в п. 174.1 ст. 174 Кодексу, подаровані платнику податку іншою фізичною особою, оподатковуються згідно з правилами, встановленими розділом IV Кодексу для оподаткування спадщини
(п. 174.6 ст. 174 Кодексу).

Відповідно до п. 174.3 ст.174 Кодексу особами, відповідальними за сплату (перерахування) податку до бюджету, є спадкоємці/обдаровані, які отримали спадщину/дарунок.

Дохід у вигляді вартості успадкованого/отриманого у дарунок майна (у межах, що підлягає оподаткуванню, зазначається в річній податковій декларації, крім спадкоємців, які отримали у спадщину/дарунок об'єкти, що оподатковуються за нульовою ставкою податку на доходи фізичних осіб.

Таким чином, у разі якщо об’єкти рухомого або нерухомого майна отримуються декларантом у спадок або як дарунок від члена сім’ї першого або другого ступеня споріднення, то обов’язку щодо подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації у такого платника податків не виникає  за умови відсутності інших підстав для подання такої декларації.


«Голос жінок і лідерство – Україна»: на Житомирщині впроваджується проєкт гендерного аудиту доступності ЦНАПів Велике будівництво на Житомирщині: у березні цього року розпочнеться реконструкція житомирського аеропорту Тільки вакцинація може вберегти від важкого перебігу коронавірусної хвороби, – Наталія Остапченко під час брифінгу. ВІДЕО Вакцинація проти COVID-19: станом на 27 січня бустерну дозу отримало більше 6 500 жителів Житомирщини Станом на 27 січня в Житомирській області проти COVID-19 щеплено 900 157 осіб Василь Лозинський: Впровадження енергетичного менеджменту сприятиме підвищенню енергоефективності в громадах В Україні змінили можливі схеми міксування вакцин від COVID-19 різного типу для першої, другої та наступних доз. ІНФОГРАФІКА Велике будівництво на Житомирщині: жителі Романівської громади користуються новим відремонтованим автошляхом