Бердичівська районна державна
адміністрація
Розпорядження голови РДА
Структура
Керівництво
Графік прийому
Нормативна база
Паспорт району
Соціально – економічний розвиток
Агропромисловий комплекс
Колегії РДА
Гуманітарна сфера
Туристичні можливості району
Робота з молоддю та дітьми
Регуляторна діяльність
Громадська рада
Будівництво
Мале підприємництво
Сільські ради
Центр надання адміністративних послуг
Податкова інформує
Реагування на критику
Нацдержслужба інформує
Вакансії, порядок проведення конкурсу на заміщення вакантних посад
Очищення влади
ВІдділ ДРАЦС інформує
Запобігання проявам корупції
Управління фінансів
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

 

 

БЕРДИЧІВСЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ

ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

 

 

 

 

ПРОГРАМА

 

ЕКОНОМІЧНОГО І СОЦІАЛЬНОГО

 

РОЗВИТКУ

 

БЕРДИЧІВСЬКОГО РАЙОНУ

 

НА 2017 РІК

проект

 

 

 

 

 

 

 

З  М  І  С  Т

 

Вступ

І.

Оцінка тенденцій економічного і соціального розвитку району  у 2016 році

 

 

ІІ.

Основні пріоритетні напрями економічного і соціального розвитку району у 2017 році

 

 

ІІІ.

Забезпечення умов для соціально-економічного зростання у 2017 році

 

Інвестиційна політика

 

Розвиток зовнішніх зносин та зовнішньоекономічної діяльності

 

Розвиток конкуренції та демонополізації

 

Регуляторна політика та розвиток підприємництва

 

Розвиток внутрішньої торгівлі

 

 

ІV.

Модернізація виробництва та розвиток інфраструктури

 

Розвиток промислового комплексу

 

Реалізація політики у сфері енергозбереження

 

Розвиток земельних відносин та землевпорядкування територій

 

Підвищення конкурентоспроможності агропромислового комплексу

 

Дорожньо-транспортний коплекс

 

 

V.

Соціальні стандарти та рівень життя населення

 

Грошові доходи та заробітна плата

 

Ринок праці

 

Соціальний захист населення

 

Пенсійне забезпечення

Будівництво об’єктів соціальної сфери та поліпшення житлової політики

 

Охорона здоров’я населення

 

Освіта та наука

 

Розвиток культури

 

Молодіжна і сімейна політика

 

Соціальна робота з сім’ями, дітьми та молоддю

 

Захист прав та інтересів дітей

 

Розвиток фізичної культури і спорту

 

Політика у сфері житлово-комунального господарства

 

 

VІ.

Безпека життєдіяльності

 

Природна і техногенна безпека

Протипожежний захист

 

 

VІІ.

Заходи з виконання Програми економічного і соціального розвитку району на 2017 рік.

VIII.

Додатки до програми (таблиці основних показників, які характеризують розвиток району у 2017 році)


        ВСТУП

 

Програма економічного і соціального розвитку Бердичівського району на 2017 рік (далі – Програма) розроблена відповідно до вимог статті 17 Закону України "Про місцеві державні адміністрації".

Методологічною основою розроблення Програми є Закон України від 23.03.2000  № 1602-ІІІ «Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України» (стаття 18) та постанова Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2003 року № 621 “Про розроблення прогнозних і програмних документів економічного і соціального розвитку та складання проекту державного бюджету”.

При її розробленні враховано головні стратегічні цілі, визначені у Державній стратегії регіонального розвитку на період до 2020 року, затвердженій постановою Кабінету Міністрів України від 06.08.2014 № 385, та завдання Плану заходів на 2015-2017 роки з реалізації Стратегії розвитку Житомирської області на період до 2020 року, затвердженого рішенням обласної ради від 10.09.2015 № 1585.

На підставі оцінки ресурсного потенціалу району, тенденцій соціально-економічного розвитку у 2016 році та попередніх роках, наявних проблем і можливих ризиків у Програмі визначено пріоритети, завдання економічної та соціальної політики на 2017 рік.

Метою Програми є узгодження спільних дій органів виконавчої влади та місцевого самоврядування зі створення сприятливих умов для забезпечення соціально-економічного розвитку району.

Заходи Програми спрямовані на запобігання впливу на економіку району негативних внутрішніх і зовнішніх чинників, утримання позитивних тенденцій в економіці району, підвищення рівня та стандартів життя жителів регіону.

Фінансування заходів Програми передбачено за рахунок коштів місцевих бюджетів, субвенцій з державного бюджету, інвесторів та власних коштів підприємств.


РОЗДІЛ І. ОЦІНКА ТЕНДЕНЦІЙ ЕКОНОМІЧНОГО І СОЦІАЛЬНОГО РОЗВИТКУ РАЙОНУ  У 2016 РОЦІ

 

Програма економічного і соціального розвитку району на 2016 рік була затверджена рішенням районної ради від 26.02.2016 №68 «Про Програму економічного та соціального розвитку Бердичівського району на 2016рік».

         Протягом 2016 року робота органів виконавчої влади та місцевого самоврядування району спрямовувалася на виконання завдань Програми економічного і соціального розвитку району на 2016 рік (далі – Програма) та першочергових заходів щодо мінімізації негативного впливу фінансової кризи на  економіку району.

У 2016 році виробництво валової продукції сільськогосподарських підприємств району становило 275,4 млн. грн., що на 35% більше ніж у 2015 році.

За підсумками 2016 року обсяг реалізованої промислової продукції підприємств основного кола району склав 24,9 млн. грн., що на 13,5% менше ніж у 2015 році. Значний спад виробництва промислової продукції спостерігався у звітному році у галузі енергетичного машинобудування – на 51,8%.

З метою формування ринку земель у 2016 році проведено поновлення нормативної грошової оцінки земель Половецької, Старосолотвинської, Скаківської сільських рад та розпочато інвентаризацію земель в межах населеного пункту Гришковецькою селищною радою.

З метою введення в межі сіл Великі Низгірці та Нова Олександрівка прилеглих територій розроблено та затверджено детальний план території земельної ділянки на землях Великонизгірецької сільської ради орієнтовною площею 110 га.

У 2016 році за кошти сільських бюджетів проводились поточні ремонти комунальних доріг району у селах Іванківці, Семенівка, Райки, Садки, Гардишівка, Романівка, Гальчин, Великі Низгірці, Лісове.

У звітному році завершено будівництво водогону у с. Великі Низгірці. Частково проведений капітальний ремонт водогінної мережі у с. Озадівка.

У 2016 році відбулося збільшення активності вітчизняних інвесторів, як результат за 9 місяців 2016 року  освоєно 63,5 млн. грн. вітчизняних інвестицій, що у 4,3 рази більше ніж у 2015 році.

Номінальна заробітна плата одного штатного працівника у 2016 році становила 3,7 тис. грн., що на 17,6% більше відповідного показника 2015 року.

У звітному році зменшився рівень безробіття  по району і станом на 01.01.2017 року становив 3,2% (станом на 01.01.2016р. – 3,95%).У 2016 році суб’єктами господарювання району створено 309 нових робочих місць.

На виконання програм соціального захисту населення витрачено у звітному році 129448,3 тис. грн., що на 79,5% більше ніж у 2015 році.

З метою економії енергоносіїв, які необхідні для опалення приміщень шкіл, у 2016 році за рахунок коштів державного бюджету та співфінансування з місцевих бюджетів проведено капітальний ремонт приміщення (заміна віконних блоків на металопластикові  Райгородоцької ЗОШ, Терехівської ЗОШ, Маркушівської ЗОШ, Швайківської ЗОШ, Озадівської ЗОШ, Половецької ЗОШ та проведено реконструкцію котельні Половецької ЗОШ. Здійснено капітальний ремонт даху Райківської ЗОШ та капітальний ремонт приміщення Швайківської ЗОШ. Розпочато реалізацію проекту по термомодернізації Гришковецької гімназії.

Проведено капітальний ремонт підлоги спортивної зали у Хажинській ЗОШ.

Здійснено реконструкцію вузлів обліку газу Половецької ЗОШ і Красівської ЗОШ,  встановлені металопластикові вікна в Швайківській ЗОШ, В.Пятигірськії ЗОШ, Дмитрівськії ЗОШ та Красівськії ЗОШ, здійснено поточний ремонт приміщення Дмитрівської ЗОШ.

У 2016 році відкрито другу групу у ДНЗ с. Хажин та групу короткотривалого перебування дітей на базі Дмитрівської школи.

Проведено заміну вікон та дверей в дитячому садочку села Андріяшівка та проведено капітальний ремонт ДНЗ с. Скраглівка, поточний ремонт у дошкільних навчальних закладів сіл Рея, В.Пятигірка, Бистрик замінено вікна і двері у ДНЗ сіл Швайківка, Осиково. Встановлено ігрові майданчики у 18 дошкільних закладах та у Половецькій ЗОШ, здійснено реконструкцію системи опалення з встановленням піролізного котла у ДНЗ с. Рея.

У 2016 році в центральній районній лікарніпроведено поточний ремонт відділень стаціонару та котельні, ремонт та заміну дверей в операційному блоці замінено вікна в рентгенкабінеті, завершується капітальний ремонт санвузлів стаціонару.

У центральній районній лікарніза рахунок субвенції з обласного бюджету встановлено новий рентгенапарат.

Здійснено капітальні ремонти приміщення ФАПу с. Велика П’ятигірка, ФАПу с. Хажин, ФАПу с. Гардишівка, ФАПу с. Старий Солотвин, ФП с. Гальчин та ФП с. Закутинці, проведено капітальний ремонт даху ФП с. Скаківка, капітальний ремонт системи опалення у ФАПі с. Хажин та капітальне придбання і встановлення  опалювальних панелей в АЗПСМ с. Мирославка. Замінено вікна та двері в лікарській амбулаторії с. Семенівка та ФАПу с. Іванківці, реконструкцію системи опалення ФАПу с. Старий Солотвин, капітальний ремонт системи опалення ФАПу с. Велика, заміну вікон та дверей у ФАПах сіл Маркуші та Великі Низгірці та заміну опалювального котла у ФАПі с. Малосілка.

У 2016 році проведено заміну вікон на металопластикові у будинку культури  с. Никонівка, проведено ремонт даху будинку культури с. Буряки  та капітальний ремонт клубу у с. Дубівка, поточний ремонт клубу с. Райки.

Здійснено заміну віконних блоків на металопластикові, ремонт і утеплення стелі у клубі с. Семенівка.  Замінено вікна у бібліотеці с. В.П’ятигірка  та у бібліотеці  с. Терехове, здійснено поточний ремонт будинку культури с. Хажин.       Проведено поточний ремонт стелі  Бердичівська районна бібліотека для дітей та ремонт фасаду районного народного музею імені Джозефа Конрада.   Також проведено поточні ремонти в 16 закладах культури району.

У 2016 році було створено 1 прийомну сім’ю, в яку влаштовано 1 дитину. Сьогодні в районі функціонує 11 прийомних сімей, де виховуються 13 дітей.

Упродовж 2016 року оздоровленням та відпочинком було охоплено 361 дитину району.


РОЗДІЛ ІІ. ПРІОРИТЕТНІ НАПРЯМИ ЕКОНОМІЧНОГО І СОЦІАЛЬНОГО РОЗВИТКУ РАЙОНУ У 2017 РОЦІ

Основна мета розвитку району у 2017 році:

 

Основною метою Програми єзабезпечення стійкого розвитку усіх галузей економіки району та створення умов для подолання негативних тенденцій, збільшення промислового і сільськогосподарського виробництва, пожвавлення підприємницької діяльності, стимулювання інвестиційно-інноваційної діяльності, підвищення добробуту населення, розв’язання проблемних соціальних питань.

Основні пріоритетні напрями економічного і соціального розвитку:

Забезпечення якісних структурних зрушень у реальному секторі економіки; реалізація заходів з модернізації та технологічного оновлення виробництва, підвищення якості та конкурентоспроможності продукції

Активне сприяння розвитку підприємництва та зміцнення його позицій в економіці; подальша розбудова інфраструктури підтримки бізнесу; реалізація ефективної регуляторної політики.

Посилення інвестиційної привабливості району шляхом створення сприятливого інвестиційного клімату та ефективних стимулів для інвесторів;залучення інвестиційного ресурсу в економіку району, а також донорської допомоги;

Розвиток внутрішнього ринку; підтримка місцевих товаровиробників та створення необхідних умов для розвитку виробництва товарів масового споживання; задоволення споживчого попиту населення через розширення пропозиції товарів і послуг.

Підвищення рівня життя населення на основі зростання його доходів, збільшення рівня зайнятості, стабільності соціального захисту громадян.   

Поліпшення умов життєдіяльності громадян на основі забезпечення широкого доступу населення до якісної освіти, охорони здоров’я, соціальних послуг.

Впровадження енергоощадних заходів на підприємствах, в бюджетній сфері, стимулювання населення до енергозбереження.

Покращення стану навколишнього природного середовища, забезпечення екологічно збалансованого використання природних ресурсів.

РОЗДІЛ. ІІІ. ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ УМОВ ДЛЯ СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНОГО ЗРОСТАННЯ У 2017 РОЦІ

 

ІНВЕСТИЦІЙНА ПОЛІТИКА

Проблемні питання: 

Недосконалість, нестабільність законодавчої та нормативної бази, що регулює інвестиційну діяльність.

Нерозвиненість необхідної інвестиційної інфраструктури у районі. Недостатня поінформованість вітчизняних та іноземних бізнес кіл щодо інвестиційного потенціалу району.

Висока вартість позикових (банківських) ресурсів і, як наслідок, основним каналом притоку інвестицій залишаються власні кошти підприємств.

Складна воєнно-політична  ситуація у країні.

Основні напрями діяльності:

Підвищення ефективності державного управління у сфері інвестиційної діяльності. Впровадження системи супроводження інвестиційних проектів, проведення ділових зустрічей з інвесторами щодо виявлення їхніх проблем та пошуку адекватних шляхів вирішення.

Проведення активної інформаційної політики щодо інвестиційного потенціалу району.Постійне оновлення бази даних інвестиційних пропозицій, вільних земельних ділянок та незадіяних виробничих приміщень, які можуть бути запропоновані інвесторам для реалізації інвестиційних проектів. Надання інформаційно-консультативної допомоги інвесторам щодо започаткування бізнесу на території району.

Сприяння у участі суб’єктів господарювання району у вітчизняних та міжнародних виставках, ярмарках, презентаціях інвестиційних проектів.

Очікувані результати:

Збільшення залучених інвестиційних ресурсів у пріоритетні галузі економіки району. В 2017 році планується збільшення надходжень вітчизняних інвестицій на 4,3%. Підвищення ефективності використання незадіяних виробничих площ та вільних земельних ділянок.                                                                                                                                                                                    

РОЗВИТОК ЗОВНІШНІХ ЗНОСИН ТА ЗОВНІШНЬОЕКОНОМІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Проблемні питання:

Обмежений доступ експортерів району до російського ринку, у зв`язку із заборонами і обмеженнями, встановленими урядом Російської Федерації щодо українських товарів.

Недостатня інформаційна підтримка виробників району щодо можливостей на зовнішніх ринках.

Обмежена кількість суб’єктів господарювання, які є постійними учасниками зовнішньоекономічної діяльності.

Недостатньо стійке закріплення продукції підприємств району на зовнішніх ринках, у зв’язку з її низькою конкурентоздатністю.

Основні напрямки діяльності:

Інформаційна підтримка підприємств-експортерів Бердичивщини в розширенні їхньої присутності на міжнародних торговельних ринках та в пошуку бізнес-партнерів за кордоном.

Активізація зовнішньоторговельної діяльності та підвищення експортного потенціалу району. Для цього планується здійснити заходи щодо:

     розміщення інформаційно-презентаційних матеріалів про економічний потенціал району в засобах масової інформації;

     організації зустрічей делегацій офіційних осіб, представників ділових кіл іноземних держав з підприємцями району;

     сприяння участі підприємств регіону у всеукраїнських та міжнародних ярмарках-виставках.

Очікувані результати:

Активне просування продукції підприємств району на зовнішні ринки, а також пошук нових ринків збуту вітчизняних товарів.

Збільшення обсягу експорту на 5,0% і забезпечення  позитивного сальдо торгівельного балансу.


 РОЗВИТОК КОНКУРЕНЦІЇ ТА ДЕМОНОПОЛІЗАЦІЇ

 

Проблемні питання:

Недостатній розвиток конкурентного середовища в галузях паливно-енергетичного комплексу, транспорту та зв'язку, житлово-комунального господарства.

Недостатній розвиток ринкової інфраструктури, яка б забезпечувала вільний доступ до фінансових ресурсів, торговельних майданчиків, каналів руху товарів, ринкової інформації, засобів рекламування суб’єктам господарювання.

Складність та завищена вартість дозвільних і контрольних процедур, необхідних для початку, здійснення та припинення господарської діяльності.

Недостатня ефективність дії механізму економічної конкуренції, що негативно впливає на ефективність функціонування товарних ринків.

Недосконалий механізм державного регулювання товарних ринків, який унеможливлює забезпечення розвитку ефективної конкуренції.

 

Основні напрями діяльності:

Сприяння у здійсненні повноважень Антимонопольного комітету України у сфері підтримки і захисту економічної конкуренції, обмеження монополізму та контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції.

Недопущення вчинення антиконкурентних дій органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління.

Сприяння розвиткові інфраструктури товарних ринків, забезпечення усунення або зниження бар’єрів вступу на ринки товарів (робіт, послуг).

Надання інформації суб’єктам господарювання та споживачам з питань законодавства щодо захисту економічної конкуренції та захисту від недобросовісної конкуренції.

Сприяння розвитку добросовісної конкуренції.

Забезпечення захисту конкуренції у сфері державних закупівель.

 

Очікуваний результат:

Подальший розвиток економічної конкуренції, удосконалення механізмів державного регулювання економіки та забезпечення конкурентних відносин, обмеження монополізму в господарській діяльності.


РЕГУЛЯТОРНА ПОЛІТИКА ТА РОЗВИТОК ПІДПРИЄМНИЦТВА

Проблемні питання:

        Суперечність та неповнота чинних нормативно-правових актів, що регулюють діяльність суб’єктів підприємництва.

        Недостатній рівень професійних знань і досвіду підприємців-початківців щодо ведення підприємницької діяльності в сучасних умовах.

        Недостатній рівень реального партнерства між бізнесом, органами місцевого самоврядування та виконавчої влади.

        Невпорядкованість та складність одержання дозволів на започаткування та проведення підприємницької діяльності.

        Труднощі з одержанням фінансування через високі відсоткові ставки на банківські кредити, відсутність необхідної застави та кредитної історії у суб’єктів малого підприємництва. Фактична недоступність довгострокового кредитування, що стримує розвиток підприємництва виробничої сфери.

        Недостатньо оперативне розповсюдження серед підприємців інформації щодо змін у законодавстві України.

Основні напрямки діяльності:

Розширення можливостей інформаційного забезпечення підприємців. Постійне інформування підприємців щодо змін у законодавстві з ведення бізнесу.

Надання практичної допомоги суб’єктам підприємницької діяльності у підвищенні їх професійного рівня шляхом організації навчальних семінарів.

Подальший розвиток інфраструктури підтримки підприємництва, підвищення якості та розширення спектра послуг.

Забезпечення реального партнерства між органами виконавчої влади, місцевого самоврядування та бізнесом шляхом налагодження дієвої співпраці з громадськими об’єднаннями та організаціями підприємців.

Очікувані результати:

Кількість малих підприємств, порівняно з попереднім роком, зросте на 2,3%. Кількість зареєстрованих суб’єктів підприємницької діяльності – фізичних осіб збільшиться  на 4%.


 

РОЗВИТОК ВНУТРІШНЬОЇ ТОРГІВЛІ

Проблемні питання:

Низький рівень обсягу товарообороту на одну особу, у зв’язку з порівняно невеликими доходами населення району.

Скорочення у сільській місцевості  мережі роздрібної торгівлі, що належить підприємствам-юридичним особам, у тому числі у системі споживчої кооперації.

Відсутність стаціонарних  об’єктів торгівлі у селах з невеликою чисельністю населення.

Недосконалість системи контролю за якістю і безпекою продукції та усіх видів послуг, яка б гарантувала споживачам придбання споживчих товарів належної якості.

Більшість сільського населення не має змоги отримати побутові послуги першої потреби за місцем проживання через відсутність стаціонарних об’єктів.

Основні напрями діяльності:

Розширення мережі сучасних закладів торгівлі, ресторанного господарства та побутового обслуговування шляхом відкриття нових підприємств цього профілю.

Залучення інвестицій в розвиток торгівельної мережі та мережі побутового обслуговування населення.

Активізація виїзної торгівлі товарами першої необхідності у селах, де відсутня стаціонарна мережа підприємств. 

Очікувані результати:

Загальний продаж споживчих товарів у 2017 році зросте у порівнянні з 2016 роком на 6,7%. Підвищення рівня культури торговельного обслуговування населення району.

Введення в дію сучасних магазинів та об’єктів побутового обслуговування населення.
І
V. МОДЕРНІЗАЦІЯ ВИРОБНИЦТВА ТА РОЗВИТОК ІНФРАСТРУКТУРИ

 

РОЗВИТОК ПРОМИСЛОВОГО КОМПЛЕКСУ

Проблемні питання:

Спад темпів промислового виробництва у 2016 році в окремих галузях промисловості, зокрема, з виробництва обладнання для виготовлення паливних пелетів.

Висока енерго- та матеріаломісткість виготовленої продукції і, як наслідок, низькі темпи підвищення конкурентоспроможності промисловості.

Втрата російських ринків збуту та зменшення попиту на продукцію у східних регіонах країни.

Висока вартість імпортної сировини.

Для легкої промисловості - нерівні умови конкуренції на внутрішньому ринку через його перенасичення масою імпортних товарів, товарів нелегального виробництва.

Основні завдання та заходи по їх виконанню:

Встановлення лінії по розливу безалкогольних напоїв у скляну тару - ТОВ «Спіко».

Зменшення використання енергоносіїв за рахунок встановлення котла на альтернативних видах палива на ТОВ «Бердичівська ковбасна фабрика».

Завершення будівництва складу готової продукції на ПП «Брикетуючі технології».

Впровадження випуску нових видів продукції на промислових підприємствах, підвищення контролю за якістю готової продукції, формування збалансованої до структури ринку структури виробництва, що в комплексі дозволить їм ефективно конкурувати на внутрішньому та зовнішніх ринках. Активний пошук нових ринків збуту продукції.

Очікуваний результат:

У 2017 році загальний обсяг виробленої промислової продукції підприємствами району зросте на 10,0% за рахунок збільшення обсягів виробництва у галузі харчової промисловості.


РЕАЛІЗАЦІЯ ПОЛІТИКИ У СФЕРІ ЕНЕРГОЗБЕРЕЖЕННЯ

Проблемні питання:

Висока енергоємність вироблення продукції, робіт та послуг у галузях економіки.

Значні обсяги споживання та неефективне використання енергоресурсів бюджетними установами, обмеженість коштів на їх оплату в умовах постійного зростання цін на енергоносії.

Основні напрями діяльності:

З метою зменшення споживання природного газу, зменшення шкідливих викидів в атмосферу, зниження теплових втрат та здешевлення вартості виробництва теплової енергії, в районі планується реалізувати ряд проектів:

-   капітальний ремонт будівлі (термомодернізація) Рейської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів;

-   капітальний ремонт будівлі (термомодернізація) Райгородської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів імені героя Радянського союзу В.К.Олійника Бердичівського району;

-   капітальний ремонт будівлі (термомодернізація) Озадівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів;

-   капітальний ремонт будівлі (термо-модернізація) Гришковецької гімназії смт.Гришківці Бердичівського району;

-   реконструкцію (енергоефективну термосанацію) дитячого садка в с. Слободище.

Очікувані результати:

Економія енергоресурсів (природного газу та електроенергії), які необхідні для опалення навчальних та лікувальних закладів району.


РОЗВИТОК ЗЕМЕЛЬНИХ ВІДНОСИН ТА ЗЕМЛЕВПОРЯДКУВАННЯ ТЕРИТОРІЙ

Проблемні питання:

Запровадження повноцінного ринку земель сільськогосподарського призначення.

Не проведено інвентаризацію земель населених пунктів та земель несільськогосподарського призначення за межами населених пунктів.

Використання значної частини земель сільськогосподарського призначення для ведення товарного сільськогосподарського виробництва з порушенням затверджених схем землеустрою, що не дозволяє забезпечити еколого-економічне дотримання сівозмін та впорядкування угідь.

Основнінапрямки діяльності:

Формування ринку земель.

Виконання робіт, щодо поновлення нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, де термін дії такої грошової оцінки завершився, а саме Мирославської, Райгородоцької, Красівської сільських та Гришковецької селищної рад.

З метою впорядкування адміністративно-територіального устрою заплановано ввести в межі сіл Романівка та Мартинівка прилеглих територій.

Проведення нормативної грошової оцінки земель несільськогосподарського призначення за межами населених пунктів та проведення підготовчих робіт щодо продажу земель несільськогосподарського призначення на конкурсних засадах.

Виготовлення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, на яких розміщуються об’єкти комунальної власності громад сіл, селища Бердичівського району.

Очікуванні результати:

Визначення нормативної грошової оцінки забезпечить збільшення надходжень до місцевих бюджетів від податку на землю та орендної плати.

Введення територій в межі населених пунктів дозволить юридично закріпити фактичні межі населених пунктів.


ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ АГРОПРОМИСЛОВОГО КОМПЛЕКСУ

Проблемні питання:

Перед сільськогосподарськими підприємствами існує значна сума заборгованості з державного бюджету за програмами підтримки хмелярства та садівництва.

Сільськогосподарськими товаровиробниками не дотримуються вимоги постанови Кабінету Міністрів України від 11.02.10 №164 «Про затвердження нормативів оптимального співвідношення культур у сівозмінах в різних природно-сільськогосподарських регіонах».

Відсутність мотивації сільгосппідприємств та особистих селянських господарств у збереженні та нарощуванні поголів’я свиней та великої рогатої худоби, у тому числі корів через розбалансованість цінової ситуації на ринку продукції тваринного походження, яка не покриває понесених витрат на виробництво.

Основні напрями діяльності:

Забезпечення раціонального використання землі шляхом оптимізації структури посівних площ. Запровадження комплексу організаційно-технологічних заходів, спрямованих на ефективне використання земель, з метою зменшення залежності сільськогосподарського виробництва від несприятливих природно-кліматичних умов.

Поступове технічне переоснащення агропромислового комплексу за рахунок державної підтримки, а також залучення інвестицій.

Застосування передових технологій вирощування сільськогосподарських  культур та впровадження високоврожайних сортів рослин.

Розвиток галузі садівництва та ягідництва (ТОВ «Українська ягода»).

Розвиток галузі тваринництва: встановлення нової лінії доїння корів (ФГ «Сергій»), придбання молодняка птиці (Філія Солотвинська птахофабрика ТОВ «Зелений вал»).

Очікуванні результати:

Обсяг виробництва валової продукції сільського господарства у 2017 році збільшиться на 6,3%, в тому числі продукції рослинництва – на 6,0%, продукції тваринництва – на 26,0%.


ДОРОЖНЬО-ТРАНСПОРТНИЙ КОМПЛЕКС

Проблемні питання:

Стан автомобільних доріг постійно погіршується через хронічне недофінансування дорожнього господарства, внаслідок чого ремонтні роботи виконуються не в повному обсязі. На даний час більша частина доріг місцевого значення потребує проведення капітального ремонту. Проведення ямкового ремонту не вирішує проблему доріг, а носить лише сезонний характер.

Недосконале транспортне сполучення та неповне охоплення регулярним автобусним сполученням населених пунктів району.

Значна частина автобусів що обслуговують пасажирів, не відповідають умовам комфортності, у тому числі для перевезення осіб з обмеженими можливостями.

Основні напрями діяльності:

Збереження від руйнування мережі автомобільних доріг та забезпечення                              їх ефективного функціонування.

Поліпшення транспортно-експлуатаційного стану автомобільних доріг                           і приведення його у відповідність з вимогами нормативних документів шляхом проведення поточних та капітальних ремонтів доріг комунальної власності в населених пунктах району.

Виконання заходів з безпеки дорожнього руху.

Очікуванні результати:

Покращення транспортна-експлуатаційного стану доріг району.

Зменшення аварійності на автошляхах району.

Поліпшення транспортного сполучення з сільськими населеними пунктами.


V. СОЦІАЛЬНІ СТАНДАРТИ ТА РІВЕНЬ ЖИТТЯ НАСЕЛЕННЯ

 

ГРОШОВІ ДОХОДИ ТА ЗАРОБІТНА ПЛАТА

Проблемні питання:

-    - значний рівень інфляції, який призвів до зменшення реальних доходів населення.

-    існування фактів використання найманої робочої сили без належного оформлення трудових відносин з роботодавцем та виплати заробітної плати в «конвертах».

-    велика питома вага соціальних допомог та інших поточних трансфертів у структурі доходів населення.

Основні напрямки діяльності:

Тісна взаємодія місцевих органів виконавчої влади, профспілкових організацій та роботодавців щодо захисту прав працівників у сфері оплати праці; постійна системна робота з питань легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення; недопущення виникнення заборгованості з виплати заробітної плати на економічно активних підприємствах району.

Посилення контролю за додержанням законодавства про оплату праці та своєчасною виплатою заробітної плати.

Забезпечення реалізації комплексу правових, організаційно-економічних заходів, спрямованих на легалізацію тіньових доходів.

Очікувані результати:

- зростання номінальної заробітної плати  на 20% .

- скорочення частки працівників, яким нараховують заробітну плату нижче мінімальної заробітної плати.

- недопущення виникнення заборгованості із виплати заробітної плати;


РИНОК ПРАЦІ:

Проблемні питання:

Скорочення чисельності робочих місць і вакансій, пов’язане із тим, що більшість підприємств працюють не на повну потужність через нестабільну ситуацію в країні.

Наявність тіньових відносин у малому та середньому бізнесі при працевлаштуванні незайнятого населення.

Значна кількість працівників, які працюють в режимі сезонної зайнятості.

Низький рівень зайнятості населення у сільській місцевості.

Наявність трудової міграції жителів району за межі області.

Основні завдання та заходи:

Надання допомоги суб’єктам господарювання у доборі працівників.

Забезпечення виплати громадянам одноразової допомоги з безробіття для організації власної справи.

Постійне удосконалення системи профорієнтації населення.

Проведення інформаційної кампанії з актуалізації легальних трудових відносин для створення умов щодо соціального захисту працівників.

Сприяння створенню спеціальнихробочих місць для інвалідів.

Надання профорієнтаційних послуг особам, які потребують соціального захисту і не можуть конкурувати на ринку праці, шляхом проведення тематичних семінарів для цільових груп населення та надання індивідуальних консультацій.

Працевлаштування молоді на вільні та новостворені робочі місця, надання інформаційно-консультаційних послуг шляхом вільного доступу до банку вакансій через інформаційну мережу державної служби зайнятості.

Залучення незайнятих громадян, насамперед молоді, до суспільно корисної праці шляхом участі в оплачуваних  громадських роботах.

Очікувані результати:

-         створення нових робочих місць;

-         проведення підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації;

-          організація на самозайнятість населення;

-         зменшення диспропорцій між попитом та пропозицією робочої сили.

СОЦІАЛЬНИЙ ЗАХИСТ НАСЕЛЕННЯ

Проблемні питання:

- недостатня забезпеченість безперешкодного доступу інвалідів до об'єктів соціальної інфраструктури;

- недостатній обсяг коштів для зубопротезування та на придбання медичних препаратів для лікування громадян, потерпілих внаслідок аварії на ЧАЕС;

- недостатня забезпеченість спецавтотранспортом інвалідів різних груп.

Основні напрямки діяльності:

- посилення соціального захисту вразливих верств населення;

- забезпечення соціальною підтримкою найбільш вразливих та незаможних верств населення шляхом поглиблення адресності при наданні державної соціальної допомоги, житлових субсидій за спрощеним порядком, пільг окремим категоріям громадян, підвищення рівня фінансового забезпечення соціальних програм;

- посилення контролю за своєчасністю нарахування та виплатою усіх видів державних допомог, призначенням житлових субсидій за спрощеним порядком, відшкодуванням витрат за надані пільги окремим категоріям громадян;

-продовження наповнення Централізованого банку даних з проблем інвалідності;

Очікувані результати:

Покращення соціального обслуговування інвалідів усіх груп та категорій, пенсіонерів, одиноких непрацездатних громадян, а також громадян постраждалих внаслідок аварії на ЧАЕС та внутрішньо переміщених осіб.Забезпечення комплексного підходу до вирішення питання підтримки учасників антитерористичної операції та їх родин.


ПЕНСІЙНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ  

Проблемні питання:

Повільні темпи скорочення заборгованості по страхових внесках (більше половини суми боргу має статус безнадійного) погашення заборгованості із сплати страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування та ріст заборгованості по єдиному соціальному внеску.

Незначна частка власних коштів на виплату пенсій пенсіонерам району.

Значними залишаються борги по невідшкодованих сумах пенсій, призначених на пільгових умовах.

Основні завдання та заходи по їх виконанню:

Забезпечення максимального наповнення бюджету Пенсійного фонду для своєчасного і повного фінансування виплати пенсій та грошової допомоги.

Вжиття ефективних заходів щодо погашення суб’єктами господарювання заборгованості перед бюджетом Пенсійного фонду України.

Посилення в межах діючого законодавства заходів впливу на платників-боржників та їх посадових осіб з метою скорочення заборгованості перед Пенсійним фондом України.

Залучення платників до добровільної сплати Єдиного внеску.

Забезпечення вчасного перерахунку пенсій та допомог, які визначені на державному рівні.

Очікувані результати:

У зв’язку із збільшенням пенсійних виплат при новому призначенні пенсії, її середній розмір за прогнозом збільшиться на 10 %.


БУДІВНИЦТВО ОБ’ЄКТІВ СОЦІАЛЬНОЇ СФЕРИ ТА ПОЛІПШЕННЯ ЖИТЛОВОЇ ПОЛІТИКИ

Проблемні питання:

Відсутність державного кредитування, та висока вартість банківського іпотечного кредитування для індивідуальних забудовників.

Недостатність коштів бюджетів всіх рівнів для завершення (продовження) будівництва об’єктів соціальної сфери, які споруджуються із залученням коштів субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам;

Необхідність розроблення схеми планування територій Бердичівського району та замовити оновлення генеральні плани забудови населених пунктів.

Уповільнення темпів будівництва житла порівняно з попереднім роком;

Залишається значною кількість об’єктів незавершенного будівництва;

Обмеженість бюджетних асигнувань усіх рівнів у житлове будівництво.

Низький рівень доходів більшості населення, що обмежує будівництво або купівлю житла на вторинному ринку.

Основні напрями діяльності:

Координація діяльності щодо забезпечення необхідних обсягів співфінансування будівництва об'єктів, що споруджується за рахунок коштів субвенції з державного та місцевих бюджетів.

Сприяння у створенні привабливого інвестиційного клімату для залучення інвестицій в будівництво житла шляхом спрощення дозвільної системи в будівництві, оперативного вирішення питань надання земельних ділянок.

Сприяння у впровадженні загальнодержавної програми пільгового кредитування індивідуальних сільських забудовників.

Відшкодування частини кредитів, залучених населенням Бердичівського району на впровадження енергоефективних заходів.

Консервація об’єкта «реконструкція адмінбудівлі під ЗОШ у с. Бистрик».

Завершення будівництва підвідного газопроводу до села Никонівка.

Будівництво підвідного газопроводу до сіл Гардишівка та Кустин.

Очікувані результати:

Газифікація сіл Никонівка, Гардишівка та Кустин.

У 2017 році планується здати в експлуатацію  житлові будинки загальною  площею 2000 метрів квадратних.


ОХОРОНА ЗДОРОВ ’Я НАСЕЛЕННЯ

Проблемні питання:

Критична демографічна ситуація, високі показники смертності осіб працездатного віку. Складна епідеміологічна ситуація щодо туберкульозу.

Недостатнє укомплектування штатних посад лікарів у сільській місцевості.

Погіршення стан здоров’я населення.

Недостатня матеріально-технічна база закладів охорони здоров’я, низька укомплектованість обладнанням ФАПів та АЗПСМ.

Бюджетне фінансування галузі охорони здоров’я забезпечує лише видатки на оплату праці та енергоносіїв.

Рівень середньої заробітної плати медичних працівників нижчий ніж в інших галузях, що суттєво впливає на престиж професії.

Основні напрямки діяльності:

Подальша оптимізація первинної медико-санітарної допомоги                             (реорганізація малопотужних закладів) та її вдосконалення на засадах сімейної медицини. Подальша оптимізація стаціонарного ліжкового фонду та клінічного навантаження на центральну районну лікарню.

Підвищення якості та збільшення обсягу медичних послуг, що надаються дітям. Здійснення заходів щодо запобігання дитячої інвалідності

Оновлення медичного обладнання Бердичівської ЦРЛ.

Проведення поточних та капітальних ремонтів медичних закладів.

Пропаганда здорового способу життя. Сприяння створенню середовища, безпечного для розвитку дитини, збереження її здоровя та життя.

Очікувані результати:

        Наближення лікарської допомоги до сільських жителів та збільшення питомої ваги послуг первинної медико-санітарної допомоги на засадах сімейної медицини.

        Поліпшення якості лікування хворих на туберкульоз. Зниження рівня захворюваності та смертності населення від туберкульозу – на 1%, питомої ваги занедбаних випадків туберкульозу;

        100% забезпечення медпрепаратами хворих на ВІЛ-інфекцію/СНІД;  Збереження тенденції до зниження захворюваності на інфаркт міокарда,  мозкові інсульти. Зменшення ускладнень цукрового діабету.

        Підвищення рівня виявлення злоякісних новоутворень на ранніх стадіях.


ОСВІТА ТА НАУКА

Проблемні питання:

Негативна демографічна ситуація. Зменшення кількості учнів в навчальних закладах зумовлює збільшення вартості навчання 1 сільського учня.

Невирішеним в повному обсязі залишається  питання щодо підвезення учнів та педпрацівників до місця навчання та роботи. 

Необхідно провести оптимізацію мережі загальноосвітніх навчальних закладів з метою здешевлення вартості навчання 1 учня.

Значна енерговитратність освітніх закладів. Частина систем опалення потребує капітального ремонту.

Потребує оновлення матеріально-технічна база загальноосвітніх закладів.

Не завершено комп’ютеризацію загальноосвітніх навчальних закладів.

Основні напрями діяльності:

Впровадження енергозберігаючих технологій з переходом на альтернативні види палива, реконструкція систем опалення та проведення необхідних капітальних та поточних ремонтів шкільних приміщень, що дасть змогу зменшити енерговитратність освітніх закладів, створити умови для нормального функціонування, безпеки експлуатації шкіл.

Оновлення матеріально-технічної бази шкіл: створення комп’ютерних кабінетів для учнів початкових класів, заміна меблів, оформлення предметних кабінетів, обладнання шкільних їдалень.

Збереження мережі позашкільних закладів.

Забезпечення підвезення учнів до школи.

Очікувані результати:

Зростання якісних показників освіти.

Приведення мережі загальноосвітніх закладів у відповідність до потреб населення.

Створення рівних умов для здобуття якісної освіти усіма дітьми району.

Зменшення енерговитратності освітніх закладів.

 

 

РОЗВИТОК КУЛЬТУРИ   

Проблемні питання:

Недостатність коштів на проведення ремонтів приміщень, в яких розміщені заклади культури.

Низький рівень забезпечення опаленням сільських закладів культури району.

Недостатнє поповнення фондів бібліотек новою літературою, періодичними виданнями,  новими інформаційними технологіями.

Недостатнє забезпечення клубних закладів музичною апаратурою, сценічними костюмами, коштами на організацію виїздів на конкурси, фестивалі, інші обласні культурно-мистецькі заходи.

Основні напрями діяльності:

Зміцнення матеріально-технічної бази закладів культури

Проведення капітальних та поточних ремонтів приміщень закладів культури.

Придбання музичної апаратури, технічного обладнання, сценічних костюмів.

Поповнення фондів бібліотек новою літературою, періодикою.

Забезпечення коштами на організацію  місцевих свят та виїздів на конкурси, фестивалі, інші обласні культурно-мистецькі заходи.

Розвиток народної культури та нетрадиційної культурної спадщини

Проведення ремонтів та впорядкування пам’яток культурної спадщини

Проведення культурно-мистецьких заходів, фестивалів, конкурсів в районних та сільських закладах культури.

Забезпечення коштами на організацію  місцевих свят та виїздів на конкурси, фестивалі, інші обласні культурно-мистецькі заходи.

Очікувані результати:

Створення сприятливих умов для організації змістовного дозвілля та відпочинку жителів сіл, залучення підростаючого покоління та дорослих до участі в гуртках, підняття престижу села.

Популяризація об’єктів культурної спадщини району.

Виховання дітей та молоді на українських народних обрядах, родинних символах, оберегах і традиціях.

Підвищення культурного рівня жителів району.

МОЛОДІЖНА ТА СІМЕЙНА ПОЛІТИКА:

Проблемні питання:

Надання кредитної допомоги молодим сім’ям  на придбання житла в сільській місцевості.

Попередження проявам насильства та жорстокого поводження з дітьми, запобігання торгівлі людьми, гендерної рівності.

Основні напрями діяльності:

Забезпечення оздоровлення дітей соціально незахищених категорій.

Запобігання порушення прав людини за статевою приналежністю (запобігання насильству у сім’ї, протидія торгівлі людьми).

Проведення роботи по формуванню правової культури, профілактики негативних явищ у молодіжному середовищі.

Проведення інформаційно-просвітницької роботи з метою формування здорового способу життя, безпечної поведінки, правової освіти

Забезпечення проведення районних культурно-масових заходів для дітей та молоді.

Очікувані результати:

Зменшення кількості випадків вчинення насильства в сім’ях району.

Забезпечення оздоровленням та відпочинком дітей району.

Підтримка ініціатив молоді щодо участі її у громадському житті.


СОЦІАЛЬНА РОБОТА З СІМ’ЯМИ, ДІТЬМИ ТА МОЛОДДЮ

Проблемні питання:

Залишається значною кількість сімей та осіб, які потребують соціальної підтримки центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді.

Актуальною залишається проблема раннього виявлення, оцінки потреб надання соціальних послуг, здійснення соціального супроводу сімей з дітьми, які опинились у складних життєвих обставинах.

Зберігається негативна тенденція поширення шкідливих звичок та інших соціально-небезпечних хвороб, а також збільшення їх проявів серед молоді.

Відсутність в районі соціального гуртожитку для осіб та сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах.

Основні напрями діяльності:

Раннє виявлення, облік, ведення банків даних та соціальний супровід сімей, які опинились у складних життєвих обставинах.

Підготовка до самостійного життя, соціальна адаптація, соціальний супровід дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, із числа учнів старших класів та випускників Бердичівської спецшколи-інтернат для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.

Здійснення соціальної роботи, спрямованої на запобігання відмовам від новонароджених дітей, соціальна підтримка вагітних жінок та жінок з новонародженими дітьми.

Пошук, відбір, навчання та забезпечення соціального супроводу прийомних сімей та дитячих будинків сімейного типу. Продовження інформаційної компанії «Візьми дитину у родину».

 Соціальна підтримка сімей, в яких під опікою/піклуванням виховуються діти-сироти, діти, позбавлені батьківського піклування.

Здійснення соціально-психологічної реабілітації дітей та молоді з функціональними обмеженнями.

Здійснення соціально-профілактичної роботи щодо запобігання правопорушенням та соціально небезпечним хворобам у дитячому та молодіжному середовищі.

Надання соціальних послуг, здійснення соціального патронажу неповнолітніх та молоді, які перебувають або звільняються з місць позбавлення волі.

Очікувані результати:

Одержання населенням комплексу якісних соціальних послуг, у тому числі за місцем проживання.

Стабілізація кількості сімей, які перебувають у складних сімейних обставинах.

Підвищення рівня професійної компетенції спеціалістів із соціальної роботи центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді.

ЗАХИСТ ПРАВ ТА ІНТЕРЕСІВ ДІТЕЙ

Проблемні питання:

Недостатнє фінансування районної програми щодо виконання заходів Загальнодержавної програми «Національний план дій щодо реалізації Конвенції ООН про права дитини на 2011-2016 роки».

Стабільно високою є кількість дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування та дітей, які опинились в складних життєвих обставинах.

Забезпечення житлом і працевлаштування дітей-сиріт і дітей, які залишилися без піклування батьків.

Необхідність розширення мережі дитячих будинків сімейного типу та прийомних сімей;

Основні напрями діяльності:

Захист прав та інтересів дітей

Запобігання дитячій бездоглядності.

Захист прав та інтересів дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.

Профілактика правопорушень серед дітей.

Очікувані результати:

Налагодження чіткої системи роботи по захисту законних прав дітей.

Влаштування дiтей-сирiт та дітей, позбавлених батьківського піклування в сiмейнi форми виховання.

Зменшення кількості дітей, які перебувають поза сімейним оточенням, створення умов для запобігання соціальному сирітству. Створення однієї нової прийомної сім’ї.

 

РОЗВИТОК ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ТА СПОРТУ

Проблемні питання:

Недостатнє фінансування галузі «фізична культура і спорт».

Неналежне забезпечення вихованців ДЮСШ спортивним інвентарем.

Недостатній розвиток в районі інфраструктури для занять масовим спортом та оздоровчою фізичною культурою.

Основні напрямки діяльності:

Розвиток матеріально-технічної бази сфери фізичної культури і спорт району.

Створення умов для успішної підготовки та виступів спортсменів Бердичівського району на обласних, всеукраїнських та міжнародних змаганнях.

Очікувані результати:

Збільшення кількості вихованців дитячо-юнацької спортивної школи.

Розширення мережі інфраструктури для занять масовим спортом: майданчиків з синтетичним покриттям, ігрових майданчиків, майданчиків з тренажерним обладнанням.


ПОЛІТИКА У СФЕРІ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА

Проблемні питання:

Залишковий принцип фінансування галузі впродовж останніх років призвів до суттєвого загострення проблем.

Не відповідають санітарним нормам близько половини полігонів для твердих побутових відходів. Щороку утворюється значна кількість несанкціонованих сміттєзвалищ.

Значна зношеність основних фондів, незадовільний технічний стан систем водопостачання та водовідведення, каналізаційного господарства.

Основні напрями діяльності:

Продовження дії програми відшкодування частини тіла кредиту  за кредитами, отриманими населенням Бердичівського району на впровадження енергозберігаючих заходів у 2017 році.

Відновлення вуличного освітлення в селі Буряки.

Будівництво водогінної мережі у селах Маркуші, Великі Гадомці та Садки.

Очікувані результати:

         Впровадження енергоефективних заходів в приватних житлових будинках Бердичівського району.

Забезпечення безпечних умов пересування вулицями населених пунктів району. Покращення водопостачання населених пунктів.


YI. БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ

 

ПРИРОДНА І ТЕХНОГЕННА БЕЗПЕКА

Проблемні питання:

На території району знаходиться 13 потенційно небезпечних об’єктів. На 5-тиоб’єктах необхідно встановити системи раннього виявлення надзвичайних ситуацій та оповіщення людей у випадку їх виникнення.

Основні завдання та заходи:

Удосконалення територіальної підсистеми Єдиної державної системи цивільного захисту району;

Забезпечення готовності органів управління, сил та засобів цивільного захисту усіх рівнів до оперативного реагування на надзвичайні ситуації і ліквідації їх наслідків, проведення пошуково-рятувальних робіт, захисту населення і територій в мирний час та особливий період;

Планування і проведення ефективних попереджувальних заходів цивільного захисту з метою забезпечення техногенної та пожежної безпеки, досягнення прийнятних рівнів ризику виникнення надзвичайних ситуацій та зменшення людських і матеріальних втрат;

Підвищення ефективності діяльності існуючих державних, комунальних, галузевих та об’єктових спеціалізованих аварійно – рятувальних служб і формувань, підрозділів місцевої пожежної охорони, добровільних пожежних дружин (команд);

Виконання державних, регіональних і місцевих програм щодо зменшення загрози та запобігання виникненню можливих НС і мінімізації їх наслідків, а також забезпечення пожежної безпеки;

Удосконалення системи спостережень і контролю, насамперед із гідрогеологічних, гідрометеорологічних та епідеміологічних питань;

Модернізація  системи централізованого оповіщення.

Очікувані результати:

Запобігання виникненню надзвичайних ситуацій техногенного, природного та екологічного характеру, зменшення розміру збитків.

Забезпечення оперативного реагування сил цивільного захисту  району на надзвичайні ситуації, що можуть виникнути та мінімізація їх наслідків.

 

ПРОТИПОЖЕЖНИЙ ЗАХИСТ

Проблемні питання:

Недостатня кількість підрозділів місцевої пожежної охорони в сільських територіальних громадах.

В районі на базі Слободищенської сільської ради створений підрозділ місцевої пожежної охорони, але даний пожежний пункт не дозволяє охопити всі віддалені села району. На даний період 20 сіл району знаходяться поза нормативними межами зон виїзду державних пожежних рятувальних частин  № 9 та № 4.

Недостатнє фінансування заходів щодо забезпечення пожежної безпеки в районі.

Неналежний рівень обладнання закладів освіти, охорони здоров’я та культури засобами протипожежної безпеки.

Основні напрямки діяльності:

Забезпечити належне фінансування виконання заходів пожежної безпеки району.

Для забезпечення своєчасного реагування на пожежі та забезпечення безпеки життєдіяльності населення у віддалених населених пунктах району створити підрозділи місцевої пожежної охорони.

З метою забезпечення пожежної безпеки та безпеки життєдіяльності створити в закладах освіти, культури, охорони здоров’я добровільні пожежні дружини.

На консультаційних пунктах сільських, селищної рад проводити роз’яснювальну роботу серед населення щодо дотримання правил пожежної безпеки та життєдіяльності населення.

Через засоби масової інформації проводити постійну роботу щодо інформування населення про загрозу виникнення надзвичайних ситуацій та дії під час їх виникнення.

Очікувані результати:

Покращення стану пожежної безпеки в районі.

Зниження ймовірності ризику виникнення пожеж та загибелі людей на них, зменшення матеріальних втрат від пожеж.

Додаток

 
Copyright © . Все права защищены.
Создание сайтов Интернет агентство "Пароход"